War Child Kidsclub

War Child Kidsclub

In november 2015 vroeg War Child ons om strategisch advies voor het oprichten van een Kidsclub voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar. Na een brainstorm sessie, waarbij War Child vervolgens concrete stappen heeft gezet om de Kids Club vorm te geven, zijn we in het voorjaar 2016 gevraagd om de gehele huisstijl voor de War Child Kidsclub te ontwikkelen. Via de club komen de jonge leden meer te weten over hun leeftijdsgenoten in oorlog en kunnen ze vanuit hun eigen kracht of talent iets doen om te helpen. Het uiteindelijke doel van de club is om kinderen wereldwijd met elkaar te verbinden.

Voor de War Child Kidsclub zijn 4 youtubers aangetrokken: Rens, Quinty, Britt en Niels. Zij gaan komend jaar op pad met hun camera. Elke woensdag plaatsen zij in het online clubhuis van de War Child Kidsclub een update. Daarnaast is er een strategisch partnership met America Today aangegaan. In de winkel kunnen kinderen vriendschapsarmbandjes aanschaffen, waarvan de opbrengst volledig naar oorlogskinderen gaat, en worden ze ingelicht over de nieuwe kidsclub.

Op 8 juni jl. is de War Child kidsclub gelanceerd.